torsdag 1 april 2010

Rainbowbeach / FraiserIsland

SORRY! for att jag har varit saaaamst pa att uppdatera er men har kommere!

Efter Noosa sa akte vi till den pyttelilla staden dar det absolut inte fanns nagot att gora men vi bodde dar i vantan pa att fa aka ut till Fraiser Island, dar vi skulle fa aka runt i egen bild pa den stora sandon.
Sa jag har inte sa mkt att saga om Rainbowbeach forrutom att vi satt pa en parkbank kvallen en kvall och drack oss fulla pa goon hahah. Japp den kvallen slutade ocksa pa ett satt...!?! :P haha

Iallafall FRAISER ISLAND ar en stor sando precis utanfor Rainbowbeach. Vi var en ganska stor grupp som under helgen skulle bli indelade i olika grupper och fa en varsin bil fylld med campinggrejer, mat och sprit haha.
Vi var tio i varje bil vi fick en ratt schysst grupp bestaende av mig, Felicity, sandra, tva as skona tjejer fran holland, tva sma engelsman som paminnde om frodo och pippin i sagan om ringen haha, sen en tysk tjej som inte sa sa mycket, en tjej fran brasilijen, en jatte barnslig 28 man fran holland som inte allt var normal han var den som alla var tvungen att ta hand om pa kvallen for han spydde och nar han inte fick kora bilen blev han sur haha at hell me honom. Hhah det var iallafall varat team. Alla som hade korkort och var over 21 ar fick kora men inte jag for jag hade inte haft mitt korkort i mer an tva ar:( det var lite boring men men. Det var en upplevelsa att fa sitta i den dar guppande bilen och kolla pa nar alla andra korde. Det forsta vi gor ar att kora fast i sanden som senare hande vid fler tillfallen och vi alla fick hoppa ur bilen och putta pa en mycket rolig min ma jag saga. haha men det var kul.

Vi hade blivit varnade for Dingos och det ar vildhundar som gar runt pa on och kan bli agressiva om man ger dom mat, ahah inte lite scary da.

Vart forsta camp var med alla andra bilar nastan precis pa stranden ganska bl;asigt men det gick att fa upp talten och laga mat ganska snabbt eftersom vi hade kort fel sa det hade hunnit bli ganska morkt.
Plotsligt borjar DINGOSARNA samla sig runt hela vart camp och alla borjar skrika men dom ar inte farliga om man inte matar dom eller attackerar dom sa vi holl oss undan.
Fosta natten fick vi lite av cyklomen till oss och det blaste och regnade jatte mkt men det gick bra for mig, for jag sov inte i mitt talt heh, men daremot sa var mitt felicitys ocg sandras talt helt blott innuti. Fy inte mysigt.

Det regnade typ halva den dagen men sen vart det fint vader och vi akte till en paradis sjo med klart rent vatten ahhh det var sa fint dar. Men det var dock inte det lattaste att komma dit man var bokstavligt talat tvungen att aka i djungeln dar och man trodde hela tiden att bilden skulle valta over pa en sida men efter en halvdags guppande var det dags att aka till vart andra camp dar vi inte hann langre an att hja;pa alla som kort fast i sanden och hoppa ut ur bilarna forren vakterna kom och sa att vi inte fick vara dar for att kvallen innan hade det varit sa manga dingos dar, sa vi fick inte vara dar. Vi akte vidare till ett lite mer skyddat stalle, som vart jatte mysigt pa kvallen. Den kvallen var ocksa kul..... :p haha

Nasta dag akte vi till en annan sjo som inte alls var lika fin men den lag ganska coolt till, dar blev det som en oken mitt i regnskogen och mitt i denna enorma "oken" sa lag den har sjon. Pretty cool men farbaskat mkt irriterande flugor. Och man var tvungen att ga tusen trappor upp och ner jobbigt!
Och nagot annat som var jobbigt med Fraiser Island var att man fick inte ha med sig tval och schampoo for attt sjoarna var sa rena dar sa man skulle bara forstora dom och i havet kunde man inte bada utan wetsuit, sa da var det inte duscha pa tyre dagar....ganska acklig man kande sig efterat. Men jag kan lova att duschen efterat var en bland dom basta duschar jag tagit haha.

Jag hade nog mer battre forvantningar det var en upplevelse i sig att fa campa pa en sando i Aussie men jag skyller pa att jag inte gillar att campa vi hade inte en en mdrass att sova pa och vi var tvungna att ga upp sjukt tidigt for om man skulle ga upp senare skulle det vara hogvatten och vi hade inte kunnat kora pa stranden.

Men jag ger fraiser Island 2 av 5 solar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar