onsdag 17 mars 2010

NOoOoOosssaaA!

Helluw!

Varan resa till Noosa borjade ju inte sa bra bussen var forsenad i nastan tva timmar. S en val pa bussen lite trotta som vi ar sa ar det en javla tjockis tjej som sittar och pratar och skrattar som ett monster och hon hordes over heeeela bussen. Jag hade min ipod pa hogsta och anda horde jag hennes javla garv hogre! Nej usch henne skulle jag vilja spy pa!
Nar vi kommer till Noosa sa far vi aka shuttle buss till vart hostel som hette Dolphins skulle vara ett mycigt beach hostel precis vid stranden men ikke sa nikke! Nar vi kommer det ser det jatte mycigt ut med lite buddah style utanfor och mysiga utemobler. men det var defenetivt ingen starnd precis urtanfor och poolen var inte storren an en bvad balja typ. Okej jag ska inte klaga pa det det finns dom hostel som inte har pool och strand, sa pa det sattet ska jag inte klaga. MEN nar vi kom inomhus var det PRUTT ackligt! koket fanns knapp lag diskad disk som sag odiskad ut, fanns knappt sa det rackte till oss tre sa att alla fick varsin skal och sked utan vi ficvk ta ifran andras stay in. Men det varsta var RUMMET och SANGARNA! det var ett rum pa fem baddar och det var kackerlackor overallt inte sa att man sa dom men om man lyfte pa nogot kom dom ackliga djuren fram. Vi fruktade verkligen for att ga och lagga oss dar men vi hade ingen annanstans att ta vagen den natten eftersom att ga till "city" skulle ta oss en timme. Sa vi gick ner pa en mysig italiensk resturan runt hornet och at god pizza och satt dar sa lange vi kunde bara for att slippa hostelet. Pa kvallen nar jag skulle sova kannde jag hur det krop over hela mig och jag kunde verkligen inte sova men man ville ju inte ga ut och lagga mig i hangmattan dar jag kunde bli biten av dom giftiga spindlarna som vi blivit varnade om tidigare! Usch sa jag satte pa mig klader langarmade och strumpor aven fast det var varmt som en bastu och somnade med ipoden i.
Morgonen efter vaknar jag med att se att tjejernas pa andra sidan rummet sang ar invaderad av kackerlackor dom kryper tom pa deras tacken. Sen nar Felicity skulle ta bort sina lakan fran sangen var det kackerlackor under lakanet. NEJ DET VAR DROPPEN vi checkar ut utan att vi vet var vi ska bo eller gora vi villa bara dar i fran! Men vi var tvugna att lamna vaskorna dar for vi skulle pa Steve Irwings Zoo en timme fran Noosa samma dag.
Zooet var kul men det regnade sa det var inte sa kul!
Nar vi kopmmer tillbaka har vi lyckats byta hostel och fatt pengar tillbaka for en natt av dolphins och en natt av peter pan(bolaget vi bokat igenom). Sa nu ar vi pa ett mycket najsare hostel och vi fick tom ett eget rum med dubbelsang och allt!

Idag har det varit sol sa vi har surfat hela dagen, vi behovde inte betala nagot for att hyra brada utan det fick vi av hostelet! Sa nu ar vi glada efeter en bra dag!

Imorgon bar det av till Rainbowbeach! :)

PUSSOKRAM alla gosiga!

1 kommentar:

  1. En natt med kackerlackor, fyyy! Efter detta klarar du allt! Puss!!!!

    SvaraRadera