torsdag 11 mars 2010

MOJOSURFCAMP!

heeeeeeey alla!
Sorry for sen uppdatering men jag har inte samma tillgang till internet som jag hade forrut.
SURFCAMPET var i fem dagar och vi var pa tre olika stallen borjade pa CRECSENT HEAD, sen SPOT X och sist BYRONBAY.
DAG 1
Vi blev hamtade av en gron coool buss i Sydney och det tog oss 6 timmar att aka upp till crecsent head, nar vi kommer fram ar vi mitt ute i skogen typ pa ett jatte mysigt stalle med tva ganska nybyggda hus, lager eld mitt i allt och gemensam utomhus matsal. Det vi inte visste var att nagra meter genom skogen fanns en enormt stort vacker strand som vi skulle fa ha helt for oss sjalva och bara surfa. Vi borjade pa en gang det var lasta av ryggsackarna och pa med wetsuitsen och borja lara sig surfa! Det ar INTE lika latt som det ser ut att vara och man far ganska mycket stryck av vogorna nar man inte vet hur man ska ta dom som nyborjare. Men det var as kul, efter forsta lektionen ville man bara gora mer. Men san tur hade vi inte. Vi kom dit ganska sent sa det blev bara en surflektion den dagen sen blev det god mat och mys runt lagerelden och avslutning pa stranden.

DAG 2
Gick vi upp kl 7 for att ata frukost och senare ga och surfa kl 8 i tva timmar( dom sager att runt dar ar den basta tiden att surfa) sen var det lunch och sen ut och surfa tva timmar till sa vi surfade hela 4 timmar varje dag det var vissa som gick upp tidigare men jag var i hela tiden for att det var sa himla kul! Andra kvallen var inte sa mycket mer annorlunda alla drack och satt vid lagerelden, forrutom vi som hade bojkottat alkohol for att vi fatt for mycket av det tidigare haha. Sa va hade det skoj pa rummet istl. :)

DAG 3
Dags att satta sig pa en cool rosa buss denna gang till SPOT X som var varsta partystallet. Det tar oss inte lika lang tid att komma dit, sa det var skont. Vi kor samma veva dar lastar ut ryggsackarna i vara baracker som var vart hem for tva dagar, sen ut och surfa. Da man lart sig lite mer och fatt in snitsen bytte jag till en svarare brada och vagtade mig langre ut pa dom lite storre vagorna :) SA SJUKT KUL!
Pa kvallen festade folk som tokar aven fast det regnade vi blev inte sa jatte taggade pa att festa i regnet savi gick och la oss ganska tidigt eftersom vi skulle upp och surfa 6 PA MORGONEN! da lever inte ens jag hahah.

DAG 4
MEN det gjorde jag, krigade mig upp vid 5 at frukost och ut i backsvart morker. Efter en marsch pa stranden och lite uppvarmning hade det hunnit bli lite ljusare och vi kunnde kampa oss ut i vattnet. Den surfningen gick inte sa bra for mig men jag skyller pa att det var for tidigt pa morgonen och vogorna var dumma.
Efter surfen gick jag tillbaka till sangen och sov lite medans vi vantade pa maten som skulle vara vid 11. Efter maten var det surf igen och den surfningen gick betydligt battre :) Nar vi var klara vid tva gjorde vi inte mycket vi borjade forbereda oss for kvallens party som vbart enormt galet. Efter middagen satt vi med ett dussin norskor och nagra australiensare och borjar leka dom mest knappaste lekarna hahah det gick snabbt! fraga mig.

DAG 5
Vaknar INTE SA FRASCH! hahah fraga mig bara, haha kan inte skriva allt har har kara foraldrar ocksa! haha:P love u!
Vi surfar for sista gangen alla lektioner under hela surfcampet ar tva timmar sa det hade blivit en hel del timmar. Det var sa sorligt att det var sista gangen jag ville inte ga upp ur vattnet men men. Den sista gangen vart vi uppdelade i grupper dom som ville ha lite storre vagor lite langre ut och andra som ville ta det lugnare. Jag var sa klart i den med storre vaogr, vada man surfar iunte ofta sa att saga sa man maste ju prova :P

Hoppar pa varan buss till Byronbay som inte heller tar lang tid alls. Kommer fram till vart hostel Backpackers inn. Blev tyvarr ingen surfning dar men det blev avslutnings middag med surfcampet och chill pa stranden.

JA JAG HADE DET BAST, SA HIMLA KUL ATT SURFA OCH ALLA SOM INTE HAR PROVAT ATT SURFA...PROVA DET!

surfdream <3


bilder kommer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar