måndag 5 april 2010

SKYDIVE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

JAG HAR HOPPAT FALLSKARM! WOOOHO

Det var sa jakla grymt och allt gick pa tre sek, nej men det gick sa himla fort!
Vi hade bokat skydive en gang innan i spot x men da var det installt pga vadret, sen nar vi kom till Mission beach sa bokade vi igen dagen efeter att vi akt rafting, men.....den sky diven blev ocksa installd pga mkt daligt vader och regn, vi skulle aka nasta dag kl halv tva, men vi bokade sa att vi skulle fa gora det pa morgonen i fall det skulle bli bra vader. Men vara forvantningar var inte stora, det sporegnade aven helqa den natten. Men pa morgonen nar vi vakande sa hade det slutat regna och vara forvantningar blev att vi kansdke skulle fa hoppa. Vi gor i ordning oss och kakar frukost, da det plotsligt borjar sporegna igen och dom berattar att det har blivit framflyttat till kl 09;00. Sa vi satter oss och kollar pa film och staller in oss pa att vi inte kommer att fa hoppa den dagen heller. MEN sa kommer recepionisten in och sager att dom ar dar for att hamta oss, vi trodde att det var ett skamt for det regnade ju fortfarande. Men da skulle vi bara aka och gora alt pappersarbete sa att allt skulle ga snabbare sa fort det klarnat upp. Vi aker dit och ar faktiskt pavag! Iiiihhh
Nar vi sitter dar och fyller i papparerna klarnar det upp och dom aker och hamtar alla andra som skulle hoppa. just da tankte jag: shit vi ska verkligen fa hoppa i dag! Jag hade inte fattat det an. Hahaha hade tusen fjarilar i magen.
Vi far pa oss "utrusningen" och 4en snabb genomgang sen blir vi filmade lite innan och sen bar det i vag mot flygplanet.........MEN vi hann inte langre an att komma till bilen forren det borjar os regna igen (har kan man snacka om ostabilt vader) Vi blir genast jatte besvikna och tror att det kommer bli installt igen. men av nagon anledning sa aker bilen i vag mot flygplamet som tog ca 20 min, och det regnar fortfarande. Men bar vi kommer fram till det lille lille flygplanet sa slutar det igen och vi ar alla jatte chockade fortfarande att vi faktiskt ska satta oss i planet for att 20 min senare, 14000 feet senare fa hoppa ur ett plan! hahah overkligt.
Val i planet sitter alla pa rad och ar jatte nervosa och tysta forrutom jag och sandrta som bara sitter och skrattar hela tiden. Nar vi kommer ovanfor molnen sa far vi se en klarbla himmel och vi ser rakt ber emot barriar reven hur vackert som helst!
Nar vi ar uppe pa 14000 feet som ar det hogsta i australien ( det hogsta som finns i varlden ar pa 16000 feet) ska vi HOPPA ut ur ett javla plan poch allt gick sa jakla snabbt. Jag var tredje att hoppa ut och nar jag sag sandra som hoppade ut fore mig sugas ut! Sa jag OOOOOOOOOMYYYYYGOOOOOOOOOOOD! hahah sen var jag sjalv ut i luften skrikandes skrattandes och gratanden kan inte beskriva kanslan men fallet var absolut bast! Nar fallskarmen kom upp fick jag dock jatte ont i oronen sa det var inte skont. Men nar vi landade borjade jag grata for att jag var i chock och sa lycklig!

ALLA SOM INTE GJORT DET GOR DET! jag trodde det skulle vara laskigare an var det var men det var ganska coolt haha :P

SLANGKYSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar