onsdag 21 april 2010

Australiensk fotboll och jag...



I lordags foljde vi med Nick och kolla pa hans favvo lag( kommer inte i hag vad det hette) men det var iallafall en valkand match med 17 tusen fans tror jag om inte mer. Vi fick sitta i VIP rummet innan matchen, ett rum for alla medlemmar typ. Men det var ganska trkigt det var mest gubbar som drack ol dar.
Jag som sagt ar inte sa dar jatte for sport och fotboll men det var en upplevelse att fa se, eftersom det ar min forsta riktiga fotbolls match jag ser i verkligheten forrutom syrrans matcher. Reglerna ar dock annorlunda och dom sparkar bara pa bollen nar dom ska gora mal mellan fyra pinnar, annars sa springer dom med bollen i handen och skjuter i vag den med naven. hahah tontigt det dar men men. Det som fascinerade mig var att det var inte bara killar som gick och kolla matchen utan det var allt i fran spadbarn till galna karringar (hade en som satt bakom mig och har gjort mig halft dov), verkligen kul att det ar sa manga som tycker att det ar kul att sitta och kolla pa sport och sitta och skrika vad lagen/personer pa planen ska gora. Dom sitter tillexempel och sager att: Na sa dar skulle du inte gora ditt fucking dickhead utan sa har skulle du gora i stallet, da skulle allt ga mycket battre. Och jag blir sa IRRI pa sanna va fasen ga upp och spela sjalv da om det ar sa himla latt. Haha.
Ja det var som sagt inte sa dar jatte roande for mig for jag fattade typ inte reglerna, sen hade jag inget lag att heja pa men jag hejade anda pa det laget som vann, och sen sa blir jag sa trott pa alla som sitter och svar hela tiden, jag sager bara det om du vill lara dig svara pa aussie sa ga pa en fotbollsmatch da.
Nicks lag vann iallafall och det var ju tur, for annars sa sa sia att han skulle sura hela kvallen om dom inte vann.
Och en sak till, jag tankte typ att: ah pa en fotbollsmatch kan man ju kolla efter snygga killar men vafasen killarna ar ju inte intresserade av nagra tjejer dom ar ju helt inne i fotbollen haha sa det sog ju, men vad ar val inte en bal pa slottet (elr?!) haha.



Puss mitt in i malet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar