lördag 3 april 2010

Airlie beach / Whitsundays

Efter nagra timmars bussresa kommer vi fram till detta cyklomdrabbade Airlie beach, som var sa himla uppstadat och dom hade verkligen rojt undan bra. Man sa att det varit en cyklom dar pa vagen dit, da det lag avbrytna tjocka trad lite overallt och snea telefonledningar. Men nar vi kom till vart dromhostel sa var det bara helt underbart det var fran borjan ett hotell som var bade och nu sa det var som att bo pa hotell. Vi hade pool med utsikt over havet och bubblepool, bar, eget rum med kok, badrum och dubbelsang och ballkong. Ah det var sa skont att komma till ett verkligen frascht stalle. Vi gjorde inte mkt forsta dagen lag mestr vid poolen och slappade, for att vi skulle senare aka pa Segletur overhelgen. Sa vi vantade mest bara och och tog det lugnt for pa lordagen skulle vi ut pa havet.

Whitsundays.

Lordag morgon packar vi ihop vara saker och man fick inte ha med sig nagon vaska med blixtlas sa det blev sma pasar i tyg. Med det gick iallafall sa sjukt tungt bara att ga slapa pa dom.
Vi blir iallafall varmt valkommnade av crewet pa baten ATLANTIC CLIPPER som ar ett stort harligt segelfartyg, vi var 53 passagerare plus ett crew pa fem pers. Sa det var en stor bat, nansta precis nar vi kommer upp pa oppnare hav tar dom upp seglerna och jag far genast tillbaka alla kanslor jag haft ute pa sjon, Ah vad jag alskar havet, och jag har bestamt att jag och sofioe ska kopa en segelbat nar vi har lite battre ekonomi ochy segla runt i den varje sommar sa NAJS!
Iallafall vi far en massa goda snacks allt i fran frukt till chips till ost m.m. Och far sitta och njuta uppe pa dack tills vi kommer fram till en o dar vi skulle ga i land och vara pa en starand inte sa der jatte markvardig men det var mysigt. Nar vi ar tillbaka pa baten ar middagen snart klar och alla ar taggade for kvallen , forsta kvallen fick vi fisk i folie och potatismos. Mums! Men efeterdet var det SUPA som gallade vart sparade lekar och bgad i den lilla poolen som fanns for vissa. En full kvall ma jag saga!

Nasta dag blir dom som inte gatt upp innan sju vacka av tom jones SEXBOMB jatte hogt av crewet som gick och sjon den bland alla hytter.
Frukosten var god och vi skulle vidare till ett stalle dar sanden var VIT! ochman kunde se alla whitsundays oar helt underbart! Men vi var tvungna att ha wetsuit pa ioss for att bada i havet sa mkt magneter och stingrockor.Men det var kul vi korde dragkamp, gjorde fule grejer pa kort och lekte som barn i vagorna hahah Livet ar underbart!
Efter det akte vi vidare med baten till ett annat stalle dar vi skulle snorkla och dyka. Jag valde att bara snorkla vilket var en upplevelse ocksa, dock hade ju cyklomen varit dar och mkt att reven var forstorda men det var kul att bara fa aka runt och snorkla med. Efetr varan snorkling sa fick vi hoppa i fran batens tak om vi ville som var fem meter och aka rutsch kan ner fran batens sidor! det var gott! Da vi aven fick se lite mer delifiner! :)
Efter det var det lunch jatte frack pastsa sallad med rostbiff eller skinka. Medans vi ater aker baten till det stallet vi skulle lagga ankare pa och soav over natten, dar skulle vi aven snorkla och dyka dagen efter.
Pa kvallen efeter middagen som var spagetti och kottforsas, sa var det party i gen men mitt i partyt avbryts vi av det nagon skriker och alla kollar ner emot vattnet, dar det ar en jatte fisk som hopppar upp under baten och ater andra smafiskar. Alla trodde det var en haj forst med det var det inte, det var nagon agressiv fisk och han far aldrig nog han bara ater och ater, sen kommer en blackfick simmande mot han och han hoppar upp och ska kaka blackfisken men da sprutar det black och BLOD overallt! varsta dramat strax darefetr kom det tre eller fyra haja simmandes scary! sa vi fick sa mkt, alla var jhelt till sig efeter det.
Efter vatten dramat sa fortsatte festandet och crewet hade anordnat fetsen denna kvall kaptenen som ar 70 plus hade klatt sig i en tajt rosa klanning och resten av crewet till nagot annat, alla som ville fick kla ut sig men det var mest killarna som kladde ut sig till tjejee oj vad jag skratta. Crewet hade aven bestamt en lekt som sparade ut tillslut folk gjorde sexstallningar pa varandra( pa latsas) och sprang runt som apor som hade fatt cpskada och manga roliga danser! ahhah Mkt lyckad kvall gick jag och la mig med ett leende!
Nasta morgon var det dagst att upp och ata frukost for att sedan direkt hoppa i havet och snorkla igen, den har gangen sag vi inte lika mkt koraller och sant men vi var daremot nagra som sag den kanda Elvis en fisk som ser ut som akvarie fisk med ar stor som en shettlandsponny typ hahaha Han var cool man kunde mata honom och klappa honom om man hade tur! Sa det var nog en av den dagens hojdpunkt. Senare var det dags for hemfard :( Vi fick hotdogs och det blev manga hurranden, applader och tackanden! Men det var inte slut an vi skulle ha efterfest i airliebeach senare, som var ganska chillat vi tog nagra ol och traffade folk som vart pa baten, speciellt nagra tjejer vi larde kanna precis innan baten, Sophie, Linda och Susanne. Sophie jobbade som butikschef pa carlings i taby och hon kande igen mig for att jag handlar dar sa mkt hahah sjukt vad varlden ar liten :P Men dom ar iallafall AS SKONA!

Min vistelse i Arilie beach och whit sundays var ett bland det basta jag gjort pa min resa och allt vart valdigt lyckat! :)