söndag 22 januari 2012

Bonito

Efter en inte sa skon natt i en nattbuss som akte som att dom hade ranat en bank (Vagarna har ar dom varsta man akt pa, aven om dom ar asvalterade). Kommer vi fram till ett litet gulligt hotell/hostel Muito Bonito med inte lika gullig personal (berattar mer sen). Vi alla ar trotta men vadret ar for fint for att ligga inne och sova sa jag och sofie bestammer och for att hyra cyklar och cyckla till narmsta strand som lag en mil bort. Efter som den har staden ar mycket liten sa gor dom allt for att tjana pengar. Sa aven for att fa komma in och ligga pa deras enda strand i narheten var vi tvungna att betala 20 rios var. Ar det ett skamt eller?! men vi orkade verkligen inte cyckla tillbaka hela vagen utan att ha doppat oss. Val inne pa stran omradet visar det sig att det inte ens finns nagon stran utan det ar mer som en lagun med klarblatt vatten och stora fiskar overallt. Battre an vi vantat oss. Dock var det mycket varmt sa man kunde inte ligga i solen och nastan alla trad skuggor var upptagna. Men vi hittade en jatte stor sten mitt i vattnet dar vi satt som tva skolpaddor hela dagen. Vi hade aven en svullo dag dar vi kopt sma mjuka brod som vi doppade i nutella, sjukt gott!
Har hanger vi hela dagen till vi var tvungna att cykla hem igen och lamna cycklarna. Till middag gor vi ett forsok till att gora bruschetta som stank vitlok haha.

Nasta Dag sa var det tidig uppgan kl 6.00 skulle vi lamna hotellet for att aka ivag och fa snorkla i en av dom mest klaraste floder har.Rio da prata. Det har var verkligen en upplevelse. Vi kor en en tva timmmar ut i buschen till en stor ranch. Dar vi far satta pa oss vatdrakter och vatskor. For att iom att vattnet ar sa fint sa vill som inte riskera att forstora vattnet med massa solkram eller kroppsoljor. Vatdrakterna gjorde aven att vi flot. Efter att vi kranglat pa oss dom sa satter vi oss ien jeep som tar oss ut tilll djungeln, dar vi ska ga i ca 20 min (ivara vatdrakter) haha man kande sig som en simpa med grodfotter.
Nar vi kommer till floden far vi forst test simma en runda vi fick inte heller rora nagonting i vattnet. mitt snorjkelror lackte in vatten och jag trodde att jag gjoide fel sa jag var tvungen att spotta ut vatten hela tiden medans jag lag i. Men efter att varan guide och han hjalpreda hade sett en person(mig)spotta vatten ur roret hela tiden haha sa fick jag ett nytt som gick mycket battre. I tva timmar lag vi ivattnet och bara flot med, man kunde se en kilometer fram under vattnet for att det var saklar. Vi kom aven till ett stalle mitt i floden dar dom hade vattenkallor i vattnet. Sa all sand blev som et stor moln undervattnet. Riktigt coolt!

Puss o kram fran tva bonitos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar