tisdag 23 februari 2010

Sydney, Cronulla, och camping!

Hallooo!

Nu blire mkt text pa en gang. Ska val borja med att vi akte mot sydney pa Onsdag kvall pa en buss som luktade svett i tolv timmar. Val framme i Sydney tar vi oss en god frukost pa tagstationen medans vi vantade pa vart tag som skulle ga till Cronulla som ligger ungefar femtio min utanfor City. Val framme i Cronulla tar vi en taxi (vilket vi egentligen inte hade behovt efter som vart hostel lag ungefar en kvart i fran tagstationen haha) men vi var sa trott och hade sa mycket att bara. Framme vid hostelet dumpar vi grejerna i rummet och drar ner till staranden for sol och bad m,ed engang. Sen satte vi oss pa ett mysigt cafe och bestallde in en flaska vitt med farska frukter! Mums!

Vi sov dar i tva natter sen skulkle vi dra vidare till ett Campingstalle med nagra som Felicity och Sandra traffat pa Arlanda hemma. Det tog ungefar 4 timmar, nar vi kommer fram ska vi forsoka satta upp talt I MORKER hahah ni kan ju bara tanka er hur det maste sett ut plus alla flygande djur som lat.
Nasta dag hanger vi lite vid poolen som fanns dar och den dagen var extremt varm. Lite senare efter lunch gick vi ner till sjon dar det kryllade av batar som korde alla olika slags vatten aktiviteter, vattenskidor, wakeboard, tube, ring m.m.
Jag provade Wakeboard och kom upp forsta gangen :) wii As kul men san traningsverk och vad trott man blev efter. Sen akte vi alla tjejer tuben vilket var galet och Felicity provade vattenskidor. Senare pa kvallen hade resetn av ganget dukat upp for BBQ som var jatte gott och trevligt sallskap.

Dagen efter var det lite mer aka pa sjon och lite mer pool sen var det packa i hop alla saker och aka hem till hostelet for att sova dar en natt och sedan flytta ut. Vi gick iallafall ut pa ett stalle samma kvall och det var enormt, det ar tydligen mer populart att ga ut pa en sondag har i cronulla, kryllade med folk och alla var dar kanndes det som hahah men vi hade kul stallet stangde dock kl tio for att man senare skulle ga ut pa ett annat stalle efetr tio....KONSTIGT! men men vi var sa trotta sa vi gick inte vidare utan vi gick och kopte oss varsin glass och gick ner till staranden och tog lite pics.

Nasta dag flyttade vi in i huset dar en av killarna bor och far nu bo har i en vecka tills vi drar pa varan aventyrs resa pa mandag! SNALLT!

I gar var vi i Sydney och checkade allt man bor se Operahuset, Aquariet, Botanicalgarden m.m Det var sa fint i Sydney skulle gott och val kunna tanka mig att stanna langre dar om man hittar nagot jobb dar. Det enda trakiga var val att vadret var lite mulet sa bilderna blev sadar, men det var anda skont att det inte var stekande hett. Vi vart sa trotta nar vi kom hem att vio sommnade bums till vara Ipods!

Idag ar vadret lite svalare och lite mulet. Vi skulle egentligen fatt lara oss surfa lite i dag men han som skulle lara oss sa att det var alldeles for stora vagor for "att lara" sig i. Men vi ska ju anda borja surfa pa mandag eller tisdag i Byron bay sa vi klarar oss haha.

Nu ska jag nog ut och springa en snabbis for att i kvall ska vi in till sydney igen och kolla pa nagot band sa jag maste vara pigg haha!