onsdag 3 februari 2010

First days!


Tja! passar pa att skriva ett till inlagg nu medans jag sitter vid datorn.

Forsta dagen var det sa VARMT! skulle ga ut pa en promenad med pontus sias hund. Efter den promenaden var jag svettig. haha. Efter en dusch gick jag ut igen for att aventyra lite och forsoka hitta nagonstans att kopa solkram men det var inte sa latt for allt sag lika dant ut. Men tillslut hittade jag da hade jag gatt och gatt och gatt. Nar sia och Nick kommit hem var aven deras kompis med vi fyar gick ut och at pubarna har ar sa relaxt folkt sitter pa grasmattor mitt i puben hah. Sen fick jag en guiding avcity i bilen. Vi skulle aven ha akt och kollat pa nagra australienska djur som bits och rivs men jag var sa trott sa vi akte hem och jag sommnade snabbt. Man blir sa trott av varmen.


FlippFlopps is the shit

Nasta dag som var lika var som dagen innan, skulle jag aka in till city HELT sjalv det gick bra dit men hemresan var lite ostabilare vissste inte riktigt vart jag skulle ga av men sag tillslut ett macdonalds som jag kande igen och hoppade av dar.
Maste ju saga att dom Melbourne kanns valdigt stort och har sa himla roliga affarer som jag ALSKAR finns sa mycket roligt sa jag skulla kunna kopa allt, men det gar ju inte. Det ar sa roligt att bara sitta och kolla pa folk. Det finns sa mkt blandat folk alla ar olika och beter sig sa roligt. Nar australiensarna halsar sager dom how`s it gooing? what have you benn up for today m.m men det jag inte visste ar att man berhover inte alltid svara utan det racker typ med Hello! :) Jag hittade ju som sagt valdigt mycket men jag far verkligen hejda mig det ar tredje dagen och jag kan inte shoppa som en galning, nej det gar inte. Det jag egentligen var ute efter var ett par flippflopp for verkligen alla gar runt i sanna och jag har mina varma converse sa det var prio nummer ett men jag tycker flippflopps ar sa fula sa jag hittade inga jag vill ha men tillslut hittade jag ett par som jag fick gilla.
Jag hittade av aven tva toppar och tva klanningar. hihi Bilder kommer sen nar jag blivit lite brunare har inte solat nagonting.
At pa starbucks ocksa och herregud sager jag bara dom kan sin grej oj sa gott!

Pa kvallen hade Sia gjort jatte god soppa med brod och tanda ljus jatte mysigt var det, efter middagen kollade vi film men jag somnade under filmen var sa trott efter den dagen och varmen.


IDAG REGNAR det forst var det sol sen var det molning sen var det blast sen var det regn haha vilket avder va?!
Jag hade planerat att aka till stranden och en mysig park/garden men vadret hindrade mig. Sa nu sitter jag har och har precis kakat farsk mogen mango dom ar heeeeeelt underbart goda har, Mmmm!
Jag funderar pa om jag ska ga ut aven fast det regnar och springa lite, maste ju vara lite nyttig ocksa!


Hoppas ni har det bra alla dar hemma i kylan! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar