tisdag 9 februari 2010

The great Ocean road till Apollo bay.


Nejmen HEJ! ;)haha

Nu ar vi tillbaka fran helgens lilla tripp kom hem i gar. Vi bodde pa Apollo Bay som var en mysig liten havsstad eller vad man nu ska saga. Sa ju tidigare att huset skulle vara precis vid stranden men det var typ ett hus i mellan haha. Men det var fortfarande samma vackra utsikt over havet.
For att komma till denna lilla mysiga havsstad sa masta man aka langst The great ocean road och det ar det verkligen finns sa manga fina viewspots langst hela vagen sa man glommer antalet tillslut. MEN det var inte sa GREAT ocean ROAD for att vagarna gick som en orm som fatt magknip eller natt dom var sa krockiga och sa laaaanga det var som en karusell som akte hit och dit upp och ner, det var verkligen dom dar kraftig svang till vanster/hoger skyltarna hela tiden!
Men vi overlevde och Sia spydde inte som hon tydligen brukade gora dom tidigare aren haha.
Val framme sa kommmer vi till detta enorma hus det var som tva hus i ett. och jatte stora fonster sa man sag rakt ut mot havet. Vi bodde med ett par som var valdigt trevliga och snalla men kanske inte det roligaste i varlden, det enda dom i princip pratade om var deras hundar som ocksa var med. Mer sager jag inte om det. Nedan sa ser ni ett hus som var mitt i luften langst great ocean road, tank att bo sa! Sen en bild fran stranden dar vi bodde och mina fina flippflopps.

Forsta dagen nar vi kom dit var pa eftermiddagen sa jag sia och Cassandra som tjejen hette gick ut pa stranden pa promenad men hundarna och varisn ol i handel lite prippsbla reklam kansla hade jag dar haha. Nar vi kom hem hade killarna lagat mat och det var bbq kott, sallad och garlicbread INGEN sas utan ketchup. Ackligt! men det ar sa dom ater bbq har kott med sallad och ingen sas eller ketchup.
Dagen efter var det jatte blasigt sa vi akte och kollade pa koalabears pa ett stalle innan apollobay. AH dom e sa sota man vill bara ta ner dom fran traden och krama dom. Vi sag aven en myssnok/igelkott och en kokoberra en slags fagel som later kul!
Nar vi kom hem sa borjade sia laga mat och det blev pastapestosallad och jatte god kyckling! ocksa the garlicbread. Alltid lika gott nar hon lagar mat!
Senare pa kvallen nagra gla senare drog vi ut pa stallets anda ute pub, hotelet haha. Ett litet hak men alla var glada. Dar kom det fram en man till mig och borjade babla sen sa fragade han var jag kom i fran och nar jag svarade sverige sa vart han jatte forvanad. Han sa att jag maste vara det kortaste svensken han har sett, alla svenskar ar ju sa langa, sen fragade han igen om jag verkligen var fran sverige for att jag var sa kort! HAHA Dar ser man vad vissa tycker om svenskar.

Nasta dag var det stralande sol och vi begav oss ner mot stranden efter frukost, det var jatte harligt med fosta gangen pa stranden, men hann dock inte vara dar sa lange dooh! For dom vi bodde men hade planerat in en tripp till de 12 apostlarna vilket jag jatte garna vill se men inte da det var sa fint vader och nar vi antligen var pa stranden. Men men angrar inte att jag akte dit for att det var se coolt att se de nu sex apostlarna restan har rasat ner av alla vagor. Vi gick aven ner pa en strand dar och "lekte" haha eller mest jag och sia.
Da hade aven ett till par kommit ner till apollabay som var sia kompis och hennes man. Sa efter det gick vi ut och kakade pa natt dyrt seafood stalle dar maten inte var vart pengarna tycker jag, jag at baby calamari i tomatsoppa. JA. haha ocksa forstas vitloksbrodet heela tiden.



Pa hemresan sa stannade jag sia och nick pa stranden for pa morgonen var det sol men som visade sig vara mindre an en timme, sa hemmat vare. Men ett stopp till hann vi med och det var surfersparadis haha nej men kommer inte i hag vad det hette men den lilla staden hade baaaara massa surfarshop, skatebord och snowbord riktigt coolt. Hittade ett jatte fint armband fran ROXY och en planbok eftersom min gick sonder har nere Grrr.


Vi avslutade dagen men Kina/thai mat inne i stan och en tripp langst floden mitt i stan SA HIMLA VACKERT! jag ar kar i Melbourne City!

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder du tagit, kul att se vill vill se måååånga fler. Ha det riktigt roligt Saknar dig pussar från Mamma

    SvaraRadera
  3. Pappa funderar i nya banor vad det gäller byggmation :) Det kanske vore nåt att att apa efter på en skärgårdsö, snyggt!!! Hahaha Spindlarna tar väl sig inte upp dit kan jag tro.

    SvaraRadera