tisdag 17 april 2012

Sista dagen i Bocas!

Hej hej jag ar da inte nagon bloggerska.....hatar att blogga tar sa himla lang tid och ar sa trakigt nar det ar varmt.
Men men va gor man inte for att uppdatera er ibland. Hahaha nu tankler jag borja med sista daegn i Bocas fore jag borjar snacka om allt aventyr har i Costa rica.


Sista dagen i Bocas del torro, Panama, sa hade vi bestamt oss for att hyra cycklar och cykla en sista gang till starfish beach for sist vi var dar sa hade vi en urladdad kamera med oss sa det sog ju. Men till den stranden var det en bit, ungefar 40 min med bil och vi hade bestamt oss for att cykla hahah i my ass later. Det visade sig att vara fina cyklar forst inte hade nagon vaxel och det var typ bara uppforsbacke pa vagen dit. Sen efter nastan halva vagen da vi kampat oss upp pa vara cyklar gar min kedja av......YYYYEEEEEJ! hahah fy vad vi var trotta da och inte minst sofie som var tvungen att "skjutsa" mig...och min cyckel da jag holl i hennes axel medan hon fick trampa hela vagen tillbaka. Vada det gick ju snabbare an att ga plus att sofie vill ju trana sa vi slog tva flugor i en small.
Nar vi kom tillbaka sa fragade han om vi ville ha tva nya, men da tyckte vi att det fick vara nog. Sa vi gick raka vagen till en MOTORSHOP! och hyrde en eu moppe haha, svin kul men jag och moppar gar inte riktigt i hop sa det var saofie som agera chauffor. Detta beslut angrade vi inte da vi verkligen markte att det var en bra javla bit till stranden haha.
Pa vagen sa stannade vi pa en grotta som var fylld med vatten och fladdermoss och SPINDLAR! Det borjade md att vi motte en aldre dam som vi skulle betala intradet till, med lite dalig engelska ger hon oss en liten ynklig ficklampa som vi skulle anvanda. Lite spanda borjade vi ta oss in mot grottan helt sjalva utan guide eller nagon annan. Innan vi kommer in sa ar det utsmyckat med statyer av Maria och Jesus gubbar som skulle "skydda" oss. haha Val inne i grottan borjar vi skramma upp varandra och ar fruktansvart livradda. Det var en backsvart grotta med vatten upp till midjan och massor med laskiga ljud. Radd som jag ar tvingar jag fram Sofie att ga forst.. Med det lilla ljuset vi hade sag och kande vi alla fladdermoss flygandes runt oss. Nar man lyste upp i grottan var det ett helt tacke med ackliga fladdermoss man kunde inte ens se berget utav grottan for att det fanns sa manga. Men det var droppen nar jag sag SPINDLARNA, skrackslagen attackerar jag sofie och tvingar henne attta oss ut.. Ett riktigt aventyr och en hemsk upplevelse.. haha.

Darefter fortsatta vi till Starfish beach vilket kandes mycket skont. :) Starfish beach ar en strand dar det var fullt av sjostjarnor, darav namnet estrella beach, starfish beach. Det kanns som att man gar i ett akvarium med levande musik pa stranden. Ett mycket fint och bra stalle att avsluta sista dagen i Bocas pa. :)

Vi slutade en dromdag med fest pa aqua lounge och dansade hela natten fram till efterfesten som var i princip ett hus ute pa vattnet med en helt otroligt vacker stjarnhimmel med skona manniskor. Vi kunde inte avlutat denna kvall och manad battre!

Bilder kommer senare. :)

puss och kram skummbanan <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar